Business: Nieuwe website luidt toeristisch werkjaar 2019 in (25 september 2018)
Het gaat goed met het toerisme in Limburg. De toeristische sector realiseerde op vijf jaar tijd een stijging van bijna 20% aankomsten en 18% overnachtingen. En de trend zet zicht voort.
Want ook de voorlopige cijfers van 2018 zitten voor alle Limburgse logiestypes in stijgende lijn, zowel de aankomsten (+7,2%) als de overnachtingen (+6,7%). De pijler van dit succesverhaal? Een goede samenwerking tussen alle toeristische partners.
Daarom stelt Toerisme Limburg voor het vijfde jaar op rij haar instapcampagnes voor. En dat volgens het inmiddels bekende samenwerkingsmodel waarbij Limburgse steden, gemeenten, attractiehouders, logiesuitbaters en horecaondernemers kunnen instappen in campagnes die Toerisme Limburg voorstelt, uitwerkt en ondersteunt.
De grootste vernieuwing is ongetwijfeld de lancering van de nieuwe website met internationale URL: visitlimburg.be. Een nieuw platform dat ook tal van promotiemogelijkheden voor de toeristische partners biedt. De visuele en interactieve aanpak moet toekomstige gasten nog meer inspireren voor een tripje naar Limburg.
Toerisme Limburg wil ook het unieke karakter van Limburg als toeristische bestemming nog meer uitspelen. Zoals de gezelligheid, de gastvrijheid en het guitig taalgebruik van de inwoners. Daarom staan in 2019 de Limburgers zelf centraal. Want zij zijn de beste ambassadeurs. Niet alleen online delen Limburgers hun persoonlijke tips via videoverhalen. Ook in de Limburg Vakantiegids spelen deze ambassadeurs in 2019 een belangrijke rol.