Hasselt: Amber Jans gaat de stad Hasselt online op de kaart zetten (18 december 2019)
Reclame maken gebeurt de laatste jaren niet meer enkel via traditionele kanalen. VZW Centrummanagement speelde in op deze nieuwe manier van marketing en startte in september met ondersteuning van de stad een wedstrijd om op zoek te gaan naar de beste online vertegenwoordiger voor de stad Hasselt.
De 19-jarige Amber Jans zal gedurende 1 jaar de stad Hasselt online mee op de kaart zetten. Haar pitch over Hasselt, haar vlog, blog en editorial overtuigden de jury het meest. Femke Smets won de publieksprijs die werd georganiseerd voor de laatste finaleopdracht. Ze bereikte met de laatste opdracht maar liefst 17.757 mensen en kreeg 661 likes voor haar editorial.
Schepen van centrummanagement Rik Dehollogne: "We zijn ervan overtuigd dat Amber onze stad op een leuke manier online zal vertegenwoordigen. Ze spreekt met haar spontaniteit een groot publiek aan en je merkt dat ze een groot hart heeft voor Hasselt. Uiteraard krijgt ze ook een steuntje in de rug om onze online ambassadeur te zijn. De prijzenpot bevat namelijk een maandelijks shopbudget van 200 euro aan Hasseltbonnen gedurende één jaar. Hierdoor heeft ze alle mogelijkheden om onze ondernemers in the picture te zetten."
Amber was uiteindelijk de beste na vier opdrachten waarin de kandidaten werden uitgedaagd het beste uit zichzelf naar boven te brengen in het promoten van de stad, horeca, retail, cultuur, hotspot locaties en veel meer.
Amber Jans is 1 jaar lang de online ambassadeur van Hasselt