Hasselt: Na webshops openen studenten UCLL hun pop-ups in Hasselt, Genk en Sint-Truiden (11 februari 2022)
De studenten Bedrijfsmanagement, Campus Diepenbeek van UCLL openen op 11 februari hun fysieke pop-ups. Na de lancering van hun webshops afgelopen december, vind je de winkels van de 43 laatstejaars van het keuzetraject Kmo & Ondernemen vanaf vrijdag ook allemaal in het centrum van Hasselt.
Elke pop-up heeft ook nog een tweede locatie in Sint-Truiden of Genk.
Na een jaar zonder vaste fysieke locatie, krijgt elke pop-up dit jaar liefst twee Limburgse toplocaties.
Sophie Haenen, docent Bedrijfsmanagement, UCLL: "Tijdens het eerste semester hebben onze studenten al succesvolle webshops gelanceerd. Met het nieuwe jaar, komt ook een nieuwe uitdaging: elk team brengt producten naar de klant op twee winkellocaties. Wanneer je bedrijf de opportuniteit krijgt om uit te breiden, vergroot dat je potentiële klantenbestand, maar het vergt ook een strakke planning. Ondertussen blijven ook de webshops operationeel zodat klanten echt omnichannel kunnen winkelen: in de winkel en online, naargelang het uitkomt."
De jonge ondernemers van Campus Diepenbeek kozen voor hun pop-ups volop voor producten en samenwerkingen die hen nauw aan het hart liggen: Ambacht, ecologie, welzijn en cultuur.
De locaties
Vrijdag 11 tot zaterdag 26 februari, van 10u tot 18u:
HASSELT: Je vindt alle 9 pop-ups verzameld in de Koning Albertstraat nr.33.
GENK: A l'aise, Boxed-up, De Geurbaron, Déjà-mis, Homymade en Sozar hebben ook een verkooppunt in Shopping 1.
SINT-TRUIDEN: Artistique, Be(a)wear en Chocoholics hebben ook een shop in de Stapelstraat nr. 33.