Hasselt: Limburgse UCLL-studenten openen 7 pop-ups op 2 Hasseltse toplocaties (17 februari 2023)
De hogeschoolstudenten Bedrijfsmanagement aan de UCLL zijn van heel wat markten thuis. Dat bewijzen 35 laatstejaars van het keuzetraject KMO & Ondernemen in Limburg. Vanaf 17 februari zijn hun 7 pop-up stores te ontdekken op 2 Hasseltse locaties: TT-wijk en Quartier Bleu. Je kan er tal van duurzame producten en lokale lekkernijen vinden, waarbij de studenten de winst van hun project doneren aan twee zelfgekozen goede doelen: Menno's droom en Natuurhulpcentrum Opglabbeek.
De studenten zijn al sinds het najaar aan de slag in hun webshops maar staan vandaag voor het eerst achter de toonbank. "Een webshop is enorm belangrijk voor ondernemers: je kan niet meer zonder een sterke online aanwezigheid", zegt Sophie Haenen, docent Bedrijfsmanagement UCLL. "Nu komen er de fysieke winkels bij, wat vraagt om organisatorische vaardigheden en een duidelijke communicatie met alle betrokkenen, face-to-face, telefonisch, op sociale media en via de site. In hun gloednieuwe flagship stores is er dan ook een andere aanpak nodig. De klanten ontdekken de producten op een andere belevingsmanier en dat navigeren is waardevol als jonge ondernemer: je ontmoet echt je publiek."
Nog tot en met 5 maart zijn de pop-ups te bezoeken, van maandag tot zaterdag (10u-18u) in Quartier Bleu (tegenover H&M) en de TT-wijk (Sint-Jozefstraat 10). Ook de webshops blijven lopen tot die einddatum.
Lumberjack biedt een uitgebreid aanbod duurzame en ecologische creaties met o.m. decoratie-items, planten en zelfgemaakte houtproducten.
L'artiste inconnu zet onbekende Limburgse kunstenaars in de kijker, om hen een duwtje in de rug te geven en bezoekers te verrassen met Limburgs talent.
Commercio Di Vino laat je kennismaken met Limburgse wijnen en exclusieve wijnen uit Italië, Spanje, Frankrijk en Portugal.
The American Dream schetst op een duurzame manier enkele Amerikaanse trends die op sociale media erg aanwezig zijn, in een shop met snoep, accessoires en kledij.
Local Senses stimuleert al je zintuigen met Limburgse lokale producten: van gin over juwelen en kunst tot vinylmuziek en geurkaarsen.
Unico inspireert je met handgemaakte, lokale producten en cadeaus met een uniek verhaal voor groot & klein van keramiek en kaarsen met edelstenen over babyspullen tot bier en stroop.
Sweet Therapy verkoopt 'op doktersadvies' zoete, zure, suiker- en gelatinevrije snoep in een doosje met een gepaste boodschap voor iedere gelegenheid.
Foto: Sweet Therapy verkoopt zoete, zure, suiker- en gelatinevrije snoep in een doosje met een gepaste boodschap voor iedere gelegenheid.
Foto: Communicatie UCLL