Sint-Truiden: Bert Stas aan de slag als manager bij STVV (8 augustus 2022)
Voetbalclub STVV zit in een goede flow: de Kanaries zijn al 12 wedstrijden ongeslagen en de supporters vinden de weg naar Stayen terug. Om de volgende stap te zetten, versterkt de Haspengouwse traditieclub nu ook haar omkaderend team: Bert Stas vervoegt de rangen als brand manager.
De nieuwe brand manager heeft diepe wortels in Sint-Truiden en binnen STVV. "Als kind mocht ik al mee naar de thuiswedstrijden in het zog van mijn vader, die als journalist jarenlang STVV opvolgde", vertelt Bert Stas. "Later was ik zelf actief als jeugdspeler, tot mijn 18de. En als je eens verliefd geraakt op jouw club, gaat die liefde nooit meer over. Ik ben STVV dus altijd van dichtbij blijven volgen. Mijn zoon Lon Stas is zelfs vernoemd naar STVV-icoon Lon Polleunis (lacht)."
Wat de plannen van de kersverse brand manager zijn? In eerste instantie dus het supporterslegioen terug de weg naar Stayen tonen. "Vroeger had STVV een heel duidelijke identiteit", zegt Bert. "Mes tussen de tanden, een klein en moeilijk bespeelbaar veld en rammelende platen op de tribune. Door de jaren heen is het gelaat van onze club geƫvolueerd. En dat is ook logisch. Maar de Truiense voetbalcultuur blijft bestaan. Mijn bedoeling is om - samen met de supporters - die nieuwe identiteit te benoemen en ze vervolgens ook door te trekken in communicatie, maatschappelijk engagement, matchbeleving, ... We willen en zullen de taal van de STVV-fan spreken, zodat iedereen zich opnieuw vereenzelvigt met de Kanaries."
Bert Stas nieuwe brand manager STVV
Foto: Communicatie STVV